The Wedding Planner: Denise & Anders bryllup
The Wedding Planner: Denise & Anders bryllup
August er højsæson for bryllupper og denne august er ingen undtagelse. Kvindetid.dks bryllupsarrangør Mie aka The Wedding Planner har været på arbejde og beretter i dag om Denise og Anders bryllup. Mie Münster-Swendsen har firmaet the main event. http://www.themainevent.dk/
The Wedding Planner: Denise & Anders bryllup
Af Mie Münster-Swendsen
http://www.themainevent.dk/
Den 6. august gav Denise Franck Axelsen og Anders Danielsen (nu Franck-Danielsen) hinanden deres JA i Smørum Kirke. Ca. seks måneder før brylluppet havde de kontaktet mig, for at bede om hjælp til at styre budgettet.
Det viste sig, at de havde mange ønsker og endnu flere krav til brylluppet, men de havde et begrænset budget. Vi har i de seks måneder arbejdet på at holde udgifterne nede og prioritere de ting, der var vigtigst for dem.
Som Anders og Denises bryllupsarrangør var det ikke kun min opgave, men også mit store ønske, at dagen blev perfekt for dem. På dagen var jeg meget nervøs, ikke så nervøs som brudeparret, men næsten. Vi havde i fællesskab besluttet, at jeg skulle være til stede fra om morgenen på dagen og indtil natmaden var serveret, for de ville være helt fri for praktiske beslutninger og bekymringer på dagen.
Helt fra om morgenen, da jeg pakkede bilen med min nødberedskabstaske og kørte turen fra Valby til Smørum, for jeg ved ikke hvilken gang, tænkte jeg på, om al vores grundige planlægning ville resultere i det, vi havde arbejdet hen imod, til trods for de udfordringer vi var stødt på undervejs. Ville de blive kede af de steder, de var gået på kompromis? Havde jeg rådgivet og vejledt dem godt nok? Ville de føle, at min hjælp var det hele værd?
For lige netop dette brudepar havde jeg haft en mere rådgivende, vejledende og kontrollerende funktion end faktisk planlægningsmæssig. Brudeparret havde selv stået for alle aftaler med leverandører, hvor de havde forhandlet nogle gode priser. Et af de steder hvor vi havde haft mange diskussioner og overvejelser, var på valget af lokationen. Og lige netop dette voldte mange udfordringer igennem hele planlægningen.
På mit interviewskema fra det indledende møde har jeg noteret, at det var et krav at festen ikke skulle holdes i et telt. Bruden mente, at det ikke var romantisk nok, og hun ville have et prinsessebryllup. Som udgangspunkt ville de holde festen i den lokale golfklub. Men den skulle så skifte ejer få måneder før brylluppet, og vi var ikke sikre på om kvaliteten ville være i orden. Vi kiggede derfor på flere restauranter i området, men de var enten optaget, for dyre eller lå for langt væk. Og et af brudeparrets ufravigelige krav var, at deres gæster skulle kunne feste til den lyse morgen, så det udelukkede også en del restauranter. Så kiggede vi på en remise hos en ven af brudens forældre, men det ville have været en meget uoverskuelig opgave, at få stedet pyntet til brudens tilfredsstillelse. Derefter kom forslaget til at holde det i brudens forældres have i et stort telt. Her var udfordringen dog, at der skulle forberedes mad til 80 gæster i et almindeligt køkken. Pludselig kom det lokale forsamlingshus med i overvejelserne, da vi kunne leje det for en yderst rimelig pris, men her skulle musikken også slukkes klokken to.
Til sidst blev beslutningen at holde receptionen i telt i forældrenes have, derefter i bus til forsamlingshuset til middagen og derefter tilbage til teltet i haven til brudevals og fest til den lyse morgen. Jeg var meget nervøs for at skulle flytte hele selskabet flere gange, fordi der altid er en risiko for at dræbe stemningen og miste nogle af gæsterne undervejs.
Alle mine bekymringer blev dog gjort til skamme, da jeg hørte, at der havde været fællessang i bussen og da der stadig var omkring 70 mennesker i haven, da jeg kørte hjem klokken halv tre.
LÆS MERE PÅ NÆSTE SIDE