The Wedding Planner – Slot, forsamlingshus eller?
The Wedding Planner – Slot, forsamlingshuset eller?
Næst efter kirken bør lokationen være øverst på listen over de ting i jeres bryllupsplanlægning, som I skal beslutte jer for først. Dette er især vigtigt, hvis man har valgt en dato, der ligger indenfor højsæsonen for bryllupper og måske har specifikke krav til lokationen. De gode og populære steder bliver nemlig booket tidligt, og inden man ser sig om, er der optaget.
Det er jeres valg!
Der er dog så mange flotte og gode steder, hvor man kan holde sit bryllup, så selvom jeres første prioritet måske allerede er optaget, så er det muligt, at finde det perfekte sted alligevel. Sæt jer ned og kig på jeres krav og ønsker. Ikke to brudepar er ens, og det er forskellige ting, der vejer tungt i overvejelserne, når man skal vælge lokationen til brylluppet. Nogen lægger vægt på økologiske madvarer, andre lægger vægt på den geografiske placering i forhold til, hvor gæsterne kommer fra, andre igen ønsker et sted i gå-afstand fra kirken, nogen lægger vægt på den prestige, der følger med bestemte lokationer og andre prioriterer, at der er faciliteter til børn. I må gøre op med jer selv, hvad der er vigtigst for jer. Og husk det er jeres fest, så at svigermor ønsker, at I skal holde brylluppet på hendes yndlingsrestaurant, vedrører faktisk ikke jer.
Gerne med WOW-faktor
Husk at tage antallet af gæster i betragtning, når I kigger på lokationer. 20-30 gæster er måske for lidt til et slot eller meget store rum. Der ville et skib eller pavillon måske være bedre. Afhængig af hvilke krav og ønsker man har skrevet ned, kan man vælge mellem f.eks. historiske bygninger, byhotel, landhotel, pavillon/telt, uforberedt område f.eks. forsamlingshus eller strand og skov. Man kan også kigge på tema lokationer f.eks. sportsplads, zoologisk have, museum, skib eller vingård. Uanset hvad man vælger er det altid en god ide, at have en WOW-faktor med i lokationen. En WOW-faktor er en del af brylluppet, stor eller lille, som man kan forestille sig, at gæsterne stadig taler om til kobberbrylluppet. WOW-faktoren ved lokationen kan være noget så simpelt som beliggenheden, men hvis man har valgt en historisk bygning, kan noget, der er sket i det selvsamme rum også udgøre WOW-faktoren.
Checklisten
Når I har udset jer et eller flere steder, hvor I kunne tænke jer at holde festen på jeres store dag, så besøg dem alle ret hurtigt efter hinanden. På denne måde er det nemt at sammenligne og dermed vælge det sted, der passer bedst til jer. Når I så har valgt det helt rigtige sted, bør I lave en aftale med stedet, hvor I reserverer datoen. Sørg dog for at I ikke lægger jer alt for fast på detaljerne helt fra starten, for når I kommer længere hen i planlægningen, kan det være at detaljerne ændrer sig.
Vær sikre på at I ved alt om stedet, inden I fortsætter med planlægningen, da en stor del af dagens program bygger på stedet og hvilke faciliteter og tilbud, der er til rådighed. De ting I skal have afklaret tidligt kan være, hvor langt ud på natten man må spille høj musik. Må man selv medbringe blomster, drikkevarer og kage? Og hvis man vælger selv at medbringe kage m.m., er der så et tillæg for dette? Passer farverne i lokalerne til jeres farvetema, eller vil I planlægge farvetemaet efter lokationen? Har stedet overnatningsmulighed til alle gæster, hvis det skulle blive aktuelt? Hvor længe har man adgang til lokalerne? Er der andre events samme dag? Hvis I har valgt et tema til festen, passer stedet så ind i temaet?
https://kvindetid.dk/the-wedding-planner-slot-forsamlingshus-eller/2/ LÆS MERE PÅ NÆSTE SIDE